Субота, 04.05.2024
ГАЛИЦЬКА ЗОРЯ
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 92
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2010 » Квітень » 28 » На дорогах – …бездоріжжя
10:58
На дорогах – …бездоріжжя

Мало не щодня доводиться чути нарікання дрогобичан на незадовільний стан доріг. Автовласники і водії «не зли тихим словом» згадують владу. Пасажири громадського транспорту з ними солідарні. Нічого дивного, адже на багатьох дорогах такі вибоїни, що у них ховається півколеса легкового авто. Об’їжджаючи ями, водії виїжджають на зустрічну смугу, часто створюючи аварійну ситуацію. А влада, складається враження, на те не звертає уваги. Бо окрім обіцянок розпочати ремонт доріг одразу після настання тепла і завершити до 1 травня, жодних активних дій ї її боку на спостерігалося. І лише наприкінці минулого тижня почали ремонтувати площу Театральну та вулицю Завалля, а «Дрогобичводоканал» взявся за асфальтування місць, де проводили розкопки їхні аварійні бригади. В окремих місцях ями засипали гравієм.


Певні політичні дивіденди на цій ситуації заробило Дрогобицьке представництво ВГО «Громадянська позиція» А.Гриценка. Її активісти наприкінці березня вивісили при в’їзді в Дрогобич зі сторони Стрия банер з написом: «У Дрогобичі погані дороги, мер, депутати», намагаючись спонукати до дії владних мужів нашого міста.

Днями від знайомого довелося почути оригінальну версію причини такого стану дрогобицьких доріг. Він з іронією припустив, що міська влада змовилася з власниками автосервісів, у яких тепер значно більше роботи, і, мабуть, отримує за це відсотки. Мені ж пригадався давній анекдот на цю тему:

«У час Перебудови до СРСР для налагодження дружніх зв’язків приїхав американський Президент. Його повозили автівкою по Москві та інших великих містах не надто якісними дорогами, і згодом він полетів на батьківщину.

Через місяць з візитом у відповідь до США прибув Президент СРСР. Йому теж влаштували відвідини видатних місць Америки. Та тепер автомобільний кортеж рухався практично ідеальними дорогами. Різниця була відчутною, тож під час переговорів Президент США запропонував гостю:

- Давайте я дам вам наших спеціалістів, наш асфальт – і ви 50 років не знатимете бездоріжжя.

- Ні, дякую, - відповів Президент СРСР. – Краще я вам дам наших спеціалістів і наш асфальт – і ви 50 років не знатимете безробіття!»

Хоч це й анекдот, але доля істини у ньому є. У Дрогобичі щороку ремонтують дороги, вкладаючи у це мільйони гривень. Та після кожної зими з’являються нові ями, на окремих ділянках проїхати майже неможливо. Причин багато: низькоякісний асфальт, порушення технологічного процесу, «допотопні» методи роботи і, звичайно, людський фактор. Це легко пояснити намаганням ремонтних організацій заробити якнайбільше грошей із якнайменшими затратами. А ще, як люблять казати депутати міськради, фірмам-підрядникам необхідно так званий «відкат» віддати за отримання замовлення. Ось і економлять на чому тільки можна, жертвуючи якістю.

Для підтвердження цих слів можна зробити таке порівняння: частину вулиці Трускавецької від залізничного переїзду до Гірки у 2008 році як субпідрядники капітально відремонтували македонці, причому за нижчою ніж у наших підприємств вартістю 1 кв. м дороги. Зробили якісно, дорога успішно вистояла дві зими. А невеликий відрізок дороги від цього ж залізничного переїзду до повороту на вул. Б.Козловського на рік пізніше ремонтували наші будівельники. Він уже вкритий ямами.

Варто також відзначити якісну роботу стрийської фірми «Магістраль» на вулицях М.Лисенка, О.Нижанківського, частини вулиці Л.Українки. Може тому у Стрию дороги кращі?

Дуже часто латки від ямкового ремонту доріг тримаються добре, а поруч з ними з’являються нові вибоїни. Очевидно, дається взнаки те, що дороги будувалися дуже давно, у часи, коли автотранспорту було у декілька разів менше. Варто згадати і про недіючу чи відсутню дощову каналізацію, неналежне очищення доріг від снігу й таке інше.

І, звичайно, дуже важливим фактором є фінансування. Без грошей про якісний ремонт годі мріяти. А їх зараз у міському бюджеті ой як бракує! Та, зрештою, витрачені кошти не завжди гарантують якість. У 2008 році на капремонт доріг витратили понад 11 млн. грн. А чи відчувається це сьогодні? Причини, напевно, описані вище.

Зрештою, нарікаючи на діяльність (бездіяльність) влади у цьому питанні, варто почути і її позицію. В інтерв’ю інтернет-виданню «Дрогобич-Інфо» директор департаменту міського господарства виконавчого комітету міської ради Юрій КОНДРАТЮК так прокоментував занедбаний стан доріг:

- Дрогобицькі дороги дійсно у поганому стані. Але будемо працювати над виправленням ситуації. Департаментом складені дефектні акти на раніше виконані ремонтні роботи. Але, наприклад, представники фірми-підрядника «Аеробуд» (Київ), які ремонтували вулиці Стрийську, Грушевського і давали гарантію на свою роботу, не підписали їх. Напевно, доведеться подавати позивну заяву до суду.

Враховуючи те, що ще не прийнятий державний бюджет і, як наслідок, обласний та міський бюджети, ми можемо проводити тільки поточні ремонтні роботи. Їх буде виконувати «Комбінат міського господарства». Лише після затвердження бюджету розпочнемо капітальний ремонт доріг.

У 2010-му році на фінансування ремонту доріг в Дрогобичі з обласного бюджету планується виділити 1,5 млн. грн., та 800 тис. грн. – з державного.

Серед основних проблем наших доріг є їхній вік. Коли їх будували, то не розраховували на таку кількість і вагу сучасного транспорту. Відсутня надійна основа, готова для таких навантажень. У незадовільному стані дощові каналізації, без роботи яких не вистоїть жодна дорога (приклад – вул. Стрийська під шляхопроводом).

Не можу не сказати і про неякісне ставлення до роботи підрядників. Через це з керівником ВАТ «Прикарпатбуд» у минулому році мав конфлікт і гостру розмову. Тепер з першими заступником міського голови Богданом Бахом особисто слідкуємо за виконанням робіт.

Хочу додати, що вже не раз пропонував придбати для міста машину для ямкового ремонту (такі є вже у Львові й Трускавці). Вартість такого обладнання від 500 до 900 тис грн. (залежно від комплектації). Враховуючи собівартість роботи цієї машини, вартість ремонту доріг можна б було зменшити на 40-45 %, до того ж, із гарантією до 6 років.

Ярослав ГРИЦИК

Переглядів: 493 | Додав: hal_zoria | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 Serghielm  
0
<a href=http://zmkshop.ru/>ооо пск нзмк орехово зуево</a>

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Квітень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz